söndag 4 december 2016

Kolla körschemat 1

Det första jag gör är att kolla körschemat. Det står så här:

Förbereda mycket tidigt
Beställa ekologisk skinka
Frosta av frysen
Stora kylskåpsrensningen
Rengöra kylskåpet
Putsa silver

-Jag konstaterar att jag inte beställt ekologisk skinka än. Hög tid. Förra året lyckades vi inte hitta den fina Roslagsskinkan. Nu ska jag göra en extra ansträngning för att fixa fram en sådan. Den finns inte på ICA i Alvik som annonseras på Roslagskötts hemsida. Det blir nog en tur till Cajsa Warg på Södermalm inom kort.

- Frysen kan inte frostas av, den är knökfull med 1/4 gräsbetetat nötkött från Sörsjön, en halv älgkalv, lingon och blåbär från Furudal. Lite rensning kan vara lämpligt för att få plats med julrätterna.

- Stora kylskåpsrensningen dito städning kommer i alla fall att genomföras.

Hur det blir med silvret återstår att se. Jag har svårt att komma till skott. Men om man har matsilver så ska det naturligtvis användas på julafton.

Ett par saker till borde förs upp på listan nämligen: fixa fågelmat och gör iordning julgardinerna till köket. Det är mycket roligare med köksfixet om det är julfint i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar